Cuti- cuti di rumah

.

Assalamualaikum!

yeay2 akhirnya baru dapat update blog. buzy memanjang je aku ni walaupon tengah cuti. selalu ye kalau cuti mesti aku pegi keje kat BR tapi cuti kali ni aku menjadi suri rumah yang terhormat. aku tak keje. adoyh memang poket tak gembira langsung.

sebab2 aku tak keje :
1. ni je pon masa nak lepak2 kat rumah lepas ni dah masuk kuantan tak dapat daa nak baring2 atas sofa sambil tengok tv.
2. bila weekends tak dapat nak hang out dengan family sebab takleh amek cuti sabtu & ahad. =_=
3. keadaan sekarang sangat tak mengizinkan untuk aku jalan sorang2 pegi keje. (tak berani woo) dulu boleh laa.
4. nak belajar memasak di rumah. (aha ok macam kelakar je alasan aku yang satu ni padahal asik buat kek je masak lauk pauk tak jugak sampaikan mak aku cakap "kan best kalau balik je dari keje makanan semua dah siap masak, tinggal nak makan jer", perli aku nampak ye)

so sekarang tempat keje aku di rumah. best pe keje dari rumah masuk keje sesuka hati aku jer, sambil keje pon boleh baring2 tonggeng2 depan tv ngan laptop. ni bukan ye keje mengemas rumah mop lantai sidai baju semua tu taw. itu jangan cakapla dah menjadi rutin harian. keje ni pon dapat gaji cuma ye tak tetap. heheh agak2 dapat bayangkan tak keje pe?

keje ni tak memerah tenaga mana pon. rileks je. cuma kene jaga2 takut hangus. hoho dah dekat la tu jawapan korang.

sebenar ye aku jual homemade choc chip dengan cornflakes. fresh dari oven taw. resepi turun temurun punya. sedap!! minggu lepas je aku dapat tempahan dekat 12 botol. alhamdulillah. so sekarang ni tengah sibuk nak hantar kat cafe pulak.. try2 jerr. hee kalau korang nak order boleh la hantar email ke zazienna@yahoo.com

Insya Allah lepas ni nak jual kuih batang buruk lak.

yang ini serius lain dari yang lain. jom la try same2.

ok bye.
happy friday!


Love♥


0 comments

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment